GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

En stark kanal för att bygga Varumärke.

Ett otroligt viktigt område är att arbeta för att produktmedia-branschen blir mer känd som en väldigt stark marknadsföringskanal hos slutkunden. Det här behöver alla i branschen bidra med. Ett sätt är att gå med i SBPR, där vi tillsammans med gemensamma krafter kan skapa en kommunikation som når ut publikt. Vad får man då? Vi brukar prata om 8 skäl att bli medlem i SBPR;

1. Genom våra bra avtal med t.ex. DHL vågar vi påstå att du inte behöver skicka många paket innan medlemsavgiften är betald – och sedan går du med vinst.
2. Genom oss får du tillgång till säljande och korrekt information om produktmedias effekt och betydelse.
3. Som medlem i SBPR blir du en del av ett nätverk av skickliga kollegor.
4. SBPR Academy ger dig möjlighet att vidareutbilda dig själv och dina anställda inom områden som utvecklar dina affärer.
5. Om du behöver personlig rådgivning kring juridik, ekonomi eller hållbarhets-frågor så finns vi där, med vår egen kunskap och med specialistkontakter.
6. Som branschförening är det vår uppgift att marknadsföra våra medlemmar och få resten av reklamvärlden att inse hur viktig du faktiskt är.
7. Vårt nyhetsbrev går ut regelbundet och håller dig uppdaterad i allt från ekonomi och politik till miljö och hållbarhet.
8. Vi tar fram informations- och säljmaterial som du kan använda i dialogen med dina kunder.

Vad mer?

För att kunna arbeta med att utveckla och förbättra SBPR togs ett aktivitetsprogram fram redan under våren. Några områden som behövdes ta tag i direkt var rekrytering av nya medlemmar. Här har vi jobbat fram en uppdaterad broschyr med de 8 skälen. Vi har postalt skickat ut en rekryteringskampanj för att få nya medlemmar. Som medlem kan du hjälpa till att sprida argumenten för att gå med i föreningen.
Hemsidan är uppdaterad och vi har skiftat plattform och där är vi i mål, samtidigt har vi bytt vårt nyhetsbrevs-verktyg och skapat en ny visuell profil. Nyhetsbreven har därför fått ett nytt utseende.

Utbildning

Vi jobbar med att ta fram ett specifikt utbildningspaket för branschen. Under våren och en bit in på hösten genomfördes en förstudie för att ta reda på vilka utbildningsbehov som finns ibland företagen. Tydligt blev att det behövs en introduktionsutbildning för nyanställda i de specifika områden som branschen hanterar dagligen.
Mer information kommer.

Nordic Profile Fair

Vi ser fram emot att träffas på Nordic Profile fair i januari 2023

Det här var lite om det vi jobbar med. Min ambition är att lyfta produktmedia-kanalen så den finns med i alla företags marknadsplaner. Där hör den hemma, eller hur?

 

Jag vill önska er alla en härlig jul och ett riktigt gott nytt år.

Lars